Bilişim Teknolojileri

«
»

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım

 Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrencilerimizin, hazır bilgi ve teknolojileri tüketen değil, yeni bilgi ve teknolojileri üreten bireyler olmaları, bilişim araçlarını doğru ve etkin kullanmaları, bilişim teknolojilerinin amaç değil araç olduğu algısının yaratılarak iyi birer bilişim okuryazarı olmaları amaçlanmaktadır.

 Bu amaçlar doğrultusunda, bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından, diğer derslerle entegre edilerek hazırlanan programa uygun özgün etkinlikler her sınıf düzeyinde uygulanmaktadır. Her seviyeye uygun olarak yapılan kodlama ve üç boyutlu çalışmalar ile öğrencilerimizin analitik düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlanması hedeflenmektedir.

 Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Merkezi (PGÖDEM) uzmanları, fen bilimleri ve bilişim teknolojileri öğretmenlerinin ortak çalışmaları ile 3 ve 4. sınıf öğrencilerimizle birlikte “Çoklu Çözümler Projesi” yürütülmektedir. Proje kapsamında, yıl sonunda 4.sınıflar arasında geleneksel STEM JAM yarışması düzenlenmektedir. 

İlkokulda, üç boyutlu yazıcının da olduğu 2 adet bilgisayar laboratuvarımız bulunmaktadır.

 Yıl içinde yapılan çalışmalardan oluşan örnekler yıl sonunda yapılan geleneksel bilişim fuarımızda sergilenmektedir. Ayrıca, 4.sınıflar arasında kodlama yarışması ve üç boyutlu tasarım yarışması; 3.sınıflar arasında simülasyon hazırlama yarışması ve 2.sınıflar arasında animasyon hazırlama yarışması düzenlenmektedir.  

 Öğrencilerin yeni teknolojiler hakkında farkındalıklarının artması amacıyla makey makey kiti, wedo 2.0 seti ve microbit setleri de kullanılmaktadır. 

1. sınıfı bitiren öğrencilerimizin:

  • Bilişim araçlarının amaç değil araç olduğu algısına sahip olan,
  • Bilişim teknolojilerine ilişkin temel bileşenleri (mouse, klavye vb.)  kullanabilen,
  • İçerik oluşturma araçlarını (kelime-işlem, çizim programı) kullanabilen,
  • Animasyon geliştirme konusunda temel kavramları tanıyabilen,
  • Belirlenen problemin çözümü için adımlar oluşturarak kodlamanın temellerini sezebilen bireyler olmalarını beklemekteyiz.

2. sınıfı bitiren öğrencilerimizin:

  • Bilişim araçlarının doğru kullanımını ifade edebilen,
  • Bilişim teknolojilerine ilişkin temel bileşenleri kullanan,
  • İçerik oluşturma araçlarını kullanabilen,
  • Kelime-işlem becerilerine sahip,
  • Sunum hazırlayabilen,
  • Kodlamanın temellerini öğrenen,
  • Animasyon geliştirme konusunda temel becerilere sahip bireyler olmalarını beklemekteyiz.

3. sınıfı bitiren öğrencilerimizin:

  • Bilgiye çeşitli kaynaklardan erişmeyi bilen ve bilgi kirliliği konusunda duyarlı davranan,
  • Arama motorlarını etkili biçimde kullanabilen ve kaynak göstermenin önemini bilen,
  • Kelime işlem ve sunum programlarını etkili biçimde kullanabilen,
  • Blok tabanlı kodlama programının arayüzünü keşfedebilen ve kullanabilen,
  • Simülasyon ve üç boyutlu oyun tasarlama programlarını keşfedebilen,
  • Makey makey kitini keşfedebilen,
  • Üç boyutlu lego tasarım programını kullanabilen bireyler olmalarını beklemekteyiz.

4. sınıfı bitiren öğrencilerimizin:

  • Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt edebilen, ulaştığı her bilginin doğru olmayacağını kavrayabilen, bilişim teknolojilerini kullanırken etik değerlere uygun davranan,
  • Fen bilimleri simülasyon programı ile deney düzeneği hazırlayabilen,
  • Kodlama eğitimi ile eleştirel ve sistematik düşünme becerisi geliştiren, olaylar arasında neden sonuç ilişkilerini görebilen, problem çözmek için gerekli değişken ve işlemleri belirleyebilen,
  • Üç boyutlu modelleme programları ile yaratıcılık ve tasarım becerileri kazanabilen,
  • Eğitsel oyun geliştirerek kendi oyunlarını tasarlayabilen ve makey makey kiti ile kullanabilen bireyler olmalarını beklemekteyiz.