Matematik

Matematik

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Okulları, K12 Matematik dersi öğretim programında, her öğrencinin eşsiz olduğunu bilerek onlara matematiğin gerçek yaşamla iç içe olduğunu hissettiren, aktif katılımlarını sağlayan bütüncül gelişimlerini destekleyen, çok yönlü düşünmelerini hedefleyen çalışmalar yürütmektedir. Öğrencilerimizin edindikleri matematiksel bilgi, beceri ve değerlerin sürdürülebilir olmasını temele alan, güvenilir bir eğitim ve öğretim ortamı sunulmaktadır.

Bu noktadan hareketle 2. sınıf öğrencilerimiz matematiği seven, edindiği bilgileri günlük yaşamında ve çevresinde kullanabilen, problemlere farklı bakış açısıyla yaklaşarak farklı ama doğru yollarla çözebilen, çözümleri ve düşünceleri paylaşabilen, ekip çalışması yapabilen bireyler olarak yetiştirilmektedir.

Ders içi ve ders dışı etkinlik ve çalışmalarla matematikten zevk alan, özgüvenli yetişen öğrencilerimizin;

·      100’e kadar olan küçük doğal sayılar arasında karşılaştırma ve sıralama yapabilen,
·      Ritmik sayma çalışmaları yapabilen,
·      100’e kadar olan doğal sayılarla iki ve üç sayı ile toplama işlemleri yapabilen,
·      100’e kadar olan doğal sayılarla onluk bozma işlemlerini yapabilen,
·      Çarpma işleminin temelinin toplama olduğunu anlayarak, ritmik sayma ile ilişkilendirebilen,
·      Bölme işleminde gruplama ve paylaştırma anlamlarını günlük hayatında kullanabilen,
·      Onluk kart ve onluk taban bloklarını geometri tahtasını, standart uzunluk ölçme araçlarını kullanabilen ve yüzlük tabloyu okuyabilen,
·      Geometrik şekiller, matematiksel ilişkiler, örüntü ve desen ilişkileri kurabilen ve günlük hayatla ilişkilendirebilen,
·      Geometrik cisim ve şekillerin temel özelliklerini fark ederek ayrımını yaparak yeni cisim ve şekiller elde edebilen,
·      Geometrik cisimlerin ve şekillerin yön, konum ve büyüklüklerinin değişmesi durumunda biçimsel özelliklerinin değişmediğini bilen,
·      Bütün, yarım ve çeyreği modelleyerek günlük yaşamda kullanabilen ve aralarında ilişkiler kurabilen,
·      Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklayarak, tam, yarım ve çeyrek saatleri okuyup, gösterebilen,
·      Simetriyi bilen ve kullanabilen,
·      Değeri 100 lirayı geçmeyecek biçimde farklı miktarlardaki paraları karşılaştırabilen,
·        Uzunlukları standart araçlar kullanarak metre veya santimetre cinsinden ölçebilen,
·      Nesneleri standart araçlar kullanarak kilogram cinsinden tartabilen,
·      Herhangi bir problem ya da bir konuda sorular sorarak veri toplayan, sınıflandıran, ağaç şeması, çetele veya sıklık tablosu şeklinde düzenleyen; nesne ve şekil grafiği oluşturabilen bireyler olmalarını hedeflemekteyiz.