Türkçe

Türkçe

Okulumuz 4. sınıflarında Türkçe öğretim sürecinde öğrencilerimize; okuduğunu anlama, duygu ve düşüncelerini ifade etme gücü kazandırmak, Türk dilinin yapısını ve özelliklerini benimsetmek, dinleme ve yorumlama becerilerini geliştirmek, Türkçeyi doğru ve etkili olarak kullanmalarını sağlamak temel amaçlarımızdandır.

Öğrencilerimize sürekli ve düzenli okuma alışkanlığı kazandırmak ve öğrencilerimizin  sözcük dağarcıklarının zenginleşmesini sağlamak amacıyla sınıf öğretmenlerimiz ile Strateji ve ARGE Müdürlüğü işbirliğinde hazırlanan  “Okudukça Projesi” kapsamında okuma etkinlikleri yapmaktayız.

4. sınıfı bitiren öğrencilerimiz;

  • Anadilini doğru ve etkin kullanan,
  • Düşüncelerini mantıksal bütünlük içinde sunan ve yazılı olarak ifade edebilen,
  • Kelimeleri doğru telaffuz ederek, yerinde ve anlamlarına uygun kullanan,
  • Akıcı konuşan ve okuyan,
  • 5N 1K soruları oluşturup, bu sorulara cevap veren,
  • Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini doğru ve yerinde kullanan,
  • Betimleme yapan,
  • Okuduklarında yardımcı fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirleyen,
  • Yazılarında ana düşünceye yer veren yazma stratejilerini uygulayan,
  • Bilgi edinmek amacıyla soru soran,
  • Bilgi, düşünce, duygu ve izlenimlerini etkili ve anlaşılır bir şekilde ifade eden bireyler olarak yetiştirmektir.
  • Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını / anlamlarını tahmin eden,
  • Metin türlerini ayırt eden,
  • Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplayan,
  • Deyim ve atasözlerini tanıyan, metin anlamına katkısını kavrayan,
  • Sınıf içinde tartışma ve konuşmalara katılan,