Müzik

Müzik

Eğitim ve öğretimi sanat ve sosyal alanlardaki etkinliklerle güçlendirmeyi kendisine ilke edinen okulumuzda öğrencilerimize verdiğimiz müzik eğitimiyle onların öncelikle bilinçli bir müzik dinleyicisi olmalarını, ulusal ve evrensel müzik türlerini eleştirel düşünme becerisini de kazanarak öğrenmelerini, seslerini doğru kullanmanın yanı sıra müziksel işitme ve okuma becerisi kazanmalarını, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda müzik aletlerine yönelmelerini hedeflemekteyiz.

Bu program ve içeriğinde belirtilen hedefler doğrultusunda 1.sınıflarımızdaki müzik derslerinde, yaş grubunun özelliklerini göz önüne alarak öğrencilerimizin daha çok aktif olduğu müzikli oyunlar, kulaktan öğretim, dinleme, drama ve orff yöntemlerine ağırlık vermekteyiz.

1. sınıfı bitiren öğrencilerimizin;

·          Müziği sevmelerini ve günlük hayatlarına katmış olmalarını,
·          Doğru nefes almalarını ve seslerini doğru kullanmalarını,
·          Kulak eğitiminin temeli olan duyduğu basit ritim ve ezgi kalıplarını tekrar edebilmelerini,
·          Müzikle uyumlu hareket edebilmelerini,
·          Birlikte şarkı söyleyebilmelerini,
·          Basit ritim çalgılarıyla ezgilere eşlik edebilmelerini,
·          Temel çalgıları kullanım biçimlerine göre sınıflandırabilmelerini,
·          Seviyelerine uygun müzik türlerini en temel başlıklarıyla bilmelerini,
·          Seviyelerine uygun eserleri ve bestecileri tanıyabilmelerini,
·          Müzikte drama yönetimiyle yaratıcılıklarını ortaya koyabilmelerini,
·          Tespit edilen özel yetenekli öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda müzik aletlerine veya çocuk korolarına yönlenmelerini,
·          Seviyelerine uygun şarkı dağarcığına sahip olmalarını hedeflemekteyiz.

2. sınıf düzeyinde derslerimiz, 1. sınıfta kazanılan temel müziksel davranışları geliştirmek, bu müziksel davranışların düzeylerini arttırmak ve öğrencilere bilinç kazandırmak üzere planlanmıştır. Yine müzikli oyunlar, drama ve orff ağırlıklı yöntemlere ağırlık verilerek yapılan derslerimizde 2.sınıf öğrencilerimiz için hedeflenenler;

2. sınıfı bitiren öğrencilerimizin;

·          Doğru nefes almalarını ve seslerini doğru ve daha kontrollü kullanabilmelerini,,
·          İkinci sınıf seviyesindeki ritim ve ezgileri tekrar edebilmelerini,
·          Müzikle uyumlu hareket etme becerilerini geliştirmelerini,
·          Birlikte şarkı söyleyebilme becerilerini bir üst seviyeye taşımış olmalarını,
·          Basit ritim çalgılarıyla daha karmaşık ritimleri çalabilmelerini,
·          Temel çalgıları kullanım biçimlerine göre sınıflandırmanın yanı sıra çalgının adını bilmelerini ve müzik içerisinde sesleriyle ayırt etmelerini,
·          Ulusal ve evrensel müzik türlerinin içerikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını,
·          Seviyelerine uygun temel müzik terimlerini tanımalarını, yazabilmelerini ve yerinde kullanabilmelerini,
·          Basit ezgiler yaratabilmelerini,
·          Yetenekleri doğrultusunda müzik aletlerine veya korolara yönelmelerini,
·          Seviyelerine uygun şarkı dağarcığına sahip olmalarını,
·          Ulusal ve evrensel müzik türlerine ait seviyelerine uygun eser ve bestecileri tanımalarını,
·          Ortamına ve türüne göre müzik dinleme kurallarını bilmelerini,
·          Dağarcıklarındaki marşlar yoluyla milli bilinç kazanmalarını hedeflemekteyiz.

3. sınıfta, 1.ve 2.sınıflarda öğrendiklerine ek olarak sınıf çalgısı olan blok flüt eğitimi programa eklenmektedir. Birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda öğrencilerimize ritim çalgıları ve bireysel çalgılar eşliğinde eğitim verilirken, 3. ve 4. sınıflarda sınıf çalgısı (blok flüt) eşliğinde temel müzik bilgisi kazandırmaktayız.

3. sınıfı bitiren öğrencilerimizin;

·          Seslerini daha kontrollü kullanmalarını,
·          Diyafram soluğunu bilmelerini ve doğru nefes almalarını,
·          Kendilerine verilen 3.sınıf seviyesine uygun ses aralığı ve ölçü sayısındaki ezgi ve ritimleri tekrar edebilmelerini,
·          Müziksel işitmenin yanı sıra program dahilinde müziksel okuma ve yazma becerilerini edinmelerini,
·          Temel müzik teorisi ve bilgisine sahip olmalarını,
·          Seviyesine uygun şarkıların bonasını ve solfejini yapmalarını,
·          Sınıf çalgısı olan blok flüt ile seviyesine uygun eserleri notadan okuyarak doğru tutuş, duruş ve dil vuruşlarıyla çalmalarını,
·          Sınıf çalgısı olan blok flüt ile seviyesine uygun ezgiler yaratmalarını,
·          Kendisine dinletilen seviyesine uygun eserlere ait temel müziksel kavramları anlamalarını,
·          Farklı türlerden müzikleri dinleyerek müzik beğeni ve kültürlerini geliştirmelerini,
·          Ulusal ve evrensel müzik türlerini ve çalgılarını tanımalarını,
·          Önemli belli başlı eser ve bestecileri tanımalarını,
·          Dinlediği veya söylediği müziğe kendi yarattığı özgün hareketlerle eşlik etmelerini,
·          Seviyesine uygun müzik terimlerini bilmelerini,
·          Seviyesine uygun şarkı ve çalgı dağarcığına sahip olmalarını,
·          Marşlar ve Atatürk’ü anlatan şarkılara ilişkin dağarcıklarını geliştirmelerini ve bu sayede milli bilinç kazanmalarını hedeflemekteyiz.

4.sınıf seviyesinde müzik derslerinde 1.,2., ve 3. sınıflarda kazandırılan davranışların ve bilgilerin pekiştirilmesine ve pratikte daha yüksek düzeyde uygulanmasına yönelik çalışmalar yapmaktayız.

4. sınıfı bitiren öğrencilerimizin;

·         Müziği günlük yaşamlarına katmalarını,
·         Ulusal ve evrensel müzik aletleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını,
·         Bilinçli bir müzik dinleyicisi olmalarını,
·         Müziksel yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarını,
·         Düzeylerine uygun şarkı ve çalgı dağarcığına sahip olmalarını,
·         Seslerini doğru kullanmalarını,
·         Temel müzik teorik bilgilere sahip olmalarını,
·         Müziksel işitme ,okuma ve çalma becerisine sahip olmalarını,
·         Kendi müzik kültürünü tanımalarını,
·         Evrensel müzik türlerini tanımalarını ve kültürünü almalarını hedeflemekteyiz.

3. sınıflarda ayrıca seçmeli ders olarak yapılan ‘Çalgı Atölyesi’ dersi kapsamında gitar, flüt, keman, melodika, ukulele ve vurmalı çalgılar dersi vermekteyiz.

Her öğretim yılı başında, gerek kendi istekleri ile gerekse öğretmenlerimiz tarafından özel yetenekleriyle dikkati çeken öğrenciler, alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından çalıştırılan koro, ritim grupları ve çalgı toplulukları ( Blok Flüt Grubu, Gitar Grubu, Keman Grubu, Flüt Grubu, Melodika Grubu,Vurmalı Çalgılar Topluluğu, Pop Orkestrası ) çalışmalarına yönlendirilmekte ve bu özel yeteneklerini geliştirebilmeleri  sağlanmaktadır. Çalışmalarımızı her öğretim yılında geleneksel olarak yapılan sanat günlerimizin yanı sıra yıl boyunca belirli gün ve haftalar kapsamında Kolej Sokağı konserleri olarak da sergileme imkânı bulmaktayız.

Müzik derslerimizde, istekli ve yetenekli öğrencilerin kendilerini bireysel çalgılarıyla veya müzik çalışmalarıyla ortaya koymaları, kendilerini müzikle ifade etmeleri ve özgüven kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla sınıf içi mini konserler vermelerini sağlamaktayız. Bu sayede öğrencilerin yaratıcılıklarını özgürce ortaya koyabilmelerini sağlamak, buna bağlı olarak da kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak hedeflerimiz arasındadır.

Müziğin bir amaç olmasının yanı sıra aynı zamanda bilgi ve davranış kazandırmak için kuvvetli bir araç olduğu bilincinden hareketle, diğer branşlarla yıl boyunca iş birliği yapmakta ve müziğin diğer derslerde de bir öğretim metodu olarak kullanılmasına yönelik çalışmalar yapmaktayız.