TED ANKARA KOLEJİ VAKFI ÖZEL ANAOKULU

 

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Anaokulu eğitim programı, MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün oluşturduğu Okul Öncesi Eğitim Programını esas almaktadır. Buna koşut olarak gelişimsel gereksinimleri karşılamayı, gelişim alanlarının birbiri ile olan dinamik etkileşimini desteklemeyi, öğrencinin gelişim alanlarındaki kazanımlarını bir üst basamağa çıkarmayı, çeşitlendirmeyi ve zenginleştirmeyi hedeflemektedir.

Esneklik ilkesini temel alan bu programda yer alan kazanımlar, ilkokul programlarında benimsenen ortak becerilerin tümünü kapsamaktadır:

Motor gelişimi kapsayan el-göz-ayak ko-ordinasyonu (bedensel kontrol gerektiren beceriler), kas kuvvetine-dayanıklılığına ya da vücut dengesine bağlı beceriler, sosyal-duygusal gelişimi kapsayan problem çözme, iletişim, sorumluluk alma ve yerine getirme, girişimcilik, bilinçli tüketicilik, çevre bilinci, yaratıcılık becerisi, dil gelişimini kapsayan alıcı ve ifade edici dil gelişimini destekleme, yeni kelimeleri kullanabilme becerisi, bilişsel gelişimi kapsayan akıl yürütme, ilişkilendirme, karar verme, araştırma becerisi, özbakım becerilerini kapsayan günlük yaşantısındaki kendi kişisel becerileri gibi…

Programdaki kazanımlar doğrultusunda, öğrenme durumları ve öğrenme ortamları hazırlanır. Oyun merkezli etkinliklerde, öğrencinin aktif katılım ve yaşayarak öğrenme ilkeleri temel alınır.

Sınıflarda iki sınıf öğretmeni görev alır. Haftalık program dahilinde; Bilgisayar, Beden Eğitimi, Drama, Çocuk Yogası, Çocuk Edebiyatı ve Kitaplığı, El Sanatları, Fen-Doğa/Çocuk Mutfağı, İngilizce, Müzik gibi etkinlikler branş öğretmenleri tarafından yürütülür. İngilizce etkinliği sınıflarda, diğer branş etkinlikleri ise kendi atölyelerinde uygulanır.

Anaokulunda üç psikolog, bir çocuk doktoru ve bir hemşire görev yapmaktadır. Anaokulumuzda eğitim 2 yıldır. Anaokulu eğitiminin birinci yılında olan öğrenci grubu ve sınıfları A1 olarak, ikinci yılında olan öğrenci grubu ve sınıfları A2 olarak adlandırılır.

 

< Geri