portal beyaz Portal     İK      Kütüphane     S.S.S.      İletişim   

TR    EN

TR    EN

İlkokul Akademik Faaliyetler

 

TÜRKÇE

Türkçe derslerimizde temel amacımız, öğrencilerimizin Türkçeyi  dinleme, okuma, konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak güzel, doğru ve  etkili  kullanmaları hedeflenir.  Bu hedefler doğrultusunda öğrencilere hızlı, doğru  ve anlayarak okuma, sözcük dağarcıklarını zenginleştirme, yazılı, işitsel ve görsel  materyalleri yorumlama,  etkili iletişim kurabilme becerilerini kazandırmak için  öğrenme öğretme etkinlikleri yapılır.

Tüm düzeylerde uygulanan "Okudukça Projesi" kapsamında, öğrencilerimizin istek duyarak  sürekli ve düzenli okuma alışkanlığı geliştirmeleri, çok yönlü, yaratıcı düşünmeleri, duygu ve düşüncelerini doğru ifade etmeleri, basılı yayınları okumaları ve onlardan en etkili şekilde yararlanmaları amaçlanır. Öğrencilerimizin topluluk önünde etkili konuşma, dinleme ve sunum yapma becerilerinin  gelişimi  her yıl yapılan Türkçe ve İngilizce sınıf sunumları ile desteklenir.

MATEMATİK

Matematik derslerimizde öğrencilerimizin,  matematiksel kavramları tanıma ve arasında ilişki kurma,  matematik dilini etkin kullanma, analitik düşünme, problem çözme, matematiksel modelleme yapma ve yapılan modelleme ile ilgili çıkarımda bulunma becerilerini  kazandırmak   hedeflenir.

Hedefler doğrultusunda öğrencilerimizin bireysel farklılıklarına ve hazır bulunuşluklarına uygun, matematiğe karşı olumlu tutum geliştirecek, kalıcı öğrenmeyi sağlayacak öğrenme ortamları düzenlenir.  Ders içerikleri, soyut kavramların somutlaştırılması amacıyla görsel materyaller, uygun eğitsel oyunlar, matematiksel araç ve eğitim teknolojileri ile desteklenir.  Farklılaştırılmış öğretim yöntemleri, bireysel ve grup çalışmalarıyla ile öğrencilerin sorgulama, strateji geliştirme ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirmelerine fırsat verilir.

HAYAT BİLGİSİ

 Hayat Bilgisi derslerimizde, öğrencilerimizin temel yaşam becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler yapılarak  kendini ve çevresini tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren Atatürkçü değerlere sahip bireyler olarak yetişmeleri sağlanır. 

 Bu hedefler doğrultusunda eğitim öğretim ortamı öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınarak günlük yaşamla ilişkilendirilen çok yönlü etkinliklerle zenginleştirilir. Öğrencilerimizin edindikleri bilgileri içselleştirmeleri, günlük hayatta kullanmaları ve empati becerilerini geliştirmeleri için öğrenme ortamları hazırlanır. Drama, örnek olay, problem çözme, tartışma gibi yöntem ve tekniklerle  öğrencilerimizde kalıcı öğrenme gerçekleşmesi hedeflenir.

SOSYAL BİLGİLER

 Sosyal bilgiler derslerimizde, öğrencilerimizin Atatürk inkılaplarına bağlı, ülkesini seven ve koruyan, milli ve demokratik değerlere sahip çıkan, insan haklarına saygılı, toplumsal sorunlara karşı duyarlı ve bilinçli bireyler olarak yetişmeleri  hedeflenir.  

Bu hedefler doğrultusunda, öğrencilerimizin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirecek, digital ve teknolojik kaynakları etkili şekilde kullanacakları, araştırma ve gözlem yapmalarına fırsat verecek eğitim öğretim ortamı sağlanır. Öğrencilerimiz sosyal sorumluluk projelerine katılım sağlayarak  sosyal sorumluluk  bilinci gelişmiş aktif bir vatandaş olmaları konusunda desteklenir.

FEN BİLİMLERİ

Fen bilimleri derslerimizde, öğrencilerimizin bilimsel düşünme ve bilimsel yöntemleri anlama, açıklama, çıkarımda bulunma, fen ve teknoloji okuryazarı, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eden bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir.

3 ve 4.sınıflarda fen bilimleri ve laboratuvar derslerinde yaparak,yaşayarak öğrenmeyi temel alan, deney tabanlı öğrenme öğretme süreçleri planlanır ve uygulanır.  STEM çalışmaları ile öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunlara bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşmalarına ve derslerde aktif rol almalarına  fırsat verilir.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BİRİMİ

PDR İlkokul Birimimiz, gelişimsel rehberlik anlayışı ile çalışmalarına tüm öğrenci, veli ve öğretmenleri dahil ederek bütüncül bir yaklaşımla, öğrencileri sosyal, duygusal ve bilişsel alanlarda destekleyen çalışmalar yürütür. Öğrencilerin okula ve çevreye uyum sağlama, kendilerini tanıma, zorluklarla başa çıkabilme ve etkili iletişim becerileri kazanmaları hedeflenir.  

Okulumuzda PDR uzmanlarımız belirlenen programa göre derslere girerek yıl boyunca öğrencileri tanıma ve tarama çalışmaları yapar, gerekli görülen durumlarda bireysel görüşmelerle öğrencileri destekler ve gelişimlerini takip eder. Her ay PDR derslerinde işlenen konulara paralel olarak veli bültenleri hazırlanır ve veli portalında yayınlanır. Velileri, öğrencilerin gelişim dönemleri  konularında  bilgilendirmek amacıyla PDR Uzmanları ya da alanda çalışan uzmanlar tarafından “PDR Veli Buluşmaları” gerçekleştirilir.


Müzik derslerimizde, öğrencilerimizin Atatürk’ün sanatsal bakış açısını benimseyen, sanatın ve sanatçının önemini kavrayan, temel müzik becerilerini kazanmış bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir.   Bu anlayışla   derslerimizde  hareket ve  ritim aracılığıyla öğrencilerimizin, müziksel yaratıcılıklarını ve yeteneklerini keşfetmelerine  fırsat verilir.

Müzik atölyelerinde yürütülen derslerimiz ritim oyunları, işitsel etkinlikler ve  enstrümanlarla zenginleştirilir. Öğrencilerimizde müziği keşfetme, işitsel algı ve müziksel ifade  becerilerinin geliştirilmesi amacıyla  birlikte müzik yapma, performans sergileme ve yaratıcı projeler oluşturma  etkinlikleri gerçekleştirilir. Öğrencilerimizin müziksel sahne deneyimi yaşamaları için ders içi/dışı solo ve topluluk performansları, konserler ve  ritim etkinliklerine yer verilir.


Okulumuzda İngilizce dil eğitimi anaokulundan liseye kadar K12 bütünlüğü içinde hazırlanan program doğrultusunda yürütülür. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) referans alınarak hazırlanan program doğrultusunda, öğrencilerimizin uluslararası standartlarda İngilizce öğrenmeleri, farklı kültür ve yaşam biçimlerini tanıma ve anlama, farklılıklara saygı duyma, eleştirel düşünme, etkili iletişim kurma becerilerinin geliştirilmesi  hedeflenir.

1-4. sınıflar için İngilizce dersinin genel amacı, İngilizceye karşı olumlu tutum geliştirerek, öğrencilerimizi Avrupa standartlarına göre yetkin bir seviyeye (CEF A1+/A2) taşımak ve uluslararası sınavlara hazırlamaktır. Öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınarak,  ilgi ve motivasyonunu destekleyen, çoklu zekâ kuramına uygun yöntem ve tekniklerle hazırlanan farklı etkinliklerle öğrenciye ulaşılması amaçlanır.  Tüm seviyelerde, İngilizce dersleri Türk ve yabancı İngilizce öğretmenleri tarafından yürütülür. Öğrencilerimizi İngilizceyi günlük hayatta kullanmaları ve dil becerilerini geliştirmek için radyo programları, sunumlar, İngilizce Günü etkinlikleri, İngilizce Kulüpler, forumlar gibi çeşitli İngilizce etkinliklerine katılma fırsatı tanınır.  


At TED Ankara College Foundation schools, English language education is based on an integrated program prepared for a K12 (kindergarten -high school) framework. The program, prepared with reference to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), aims for our students to learn English at international standards, recognize and understand different cultures and lifestyles, respect differences, develop critical thinking, and enhance effective communication skills.Top of Form

The general aim of the English program for grades 1-4 is to cultivate a love for English while elevating our students to a proficient level according to European standards (CEF A1+/A2) and to prepare them for international exams. Considering the learning styles of the students, the goal is to engage them through various activities that support their interest and motivation, using methods and techniques aligned with the theory of multiple intelligences. At all levels, English lessons are conducted by both Turkish and foreign English teachers. Our students are given the opportunity to use English in daily life and develop their language skills by participating in various English activities such as radio programs, presentations, English Day events, English Clubs, and forums.

 

Görsel Sanatlar derslerimiz tüm  düzeylerde “Görsel İletişim ve Biçimlendirme”, “Kültürel Miras ve Sanat Eleştirisi” ve “Estetik”  olmak üzere üç ana öğrenme alanı çerçevesinde yürütülür. Derslerimizde, öğrencilere sanat aracılığıyla doğru iletişim yollarını tanıtma, kültürel çeşitliliklerin farkına varma ve  yaratıcı düşünme becerisi kazandırmayı hedefler. 

Sanat atölyelerinde yürüttüğümüz derslerimizde “her çocuğun farklı bir bakış açısına sahip olduğu” ilkesiyle  sanat eleştirisi sürecine yer verilir. Ders ve ders dışı çalışmalarda öğrencilerin  estetik zevklerinin, bilişsel ve teknik becerilerinin geliştirilmesine destek verilir.

Daha Fazla Makale …

Sayfa 1 / 2

Okullar
Bağlantılar
Bizi Takip Edin
İletişim

Taşpınar Mah. Kolej Cad. No:5 İncek Gölbaşı / Ankara

info@tedankara.k12.tr

+90 312 5869000