TÜRKÇE
Türkçe derslerimizde temel amacımız, öğrencilerimizin Türkçeyi dinleme, okuma, konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak güzel, doğru ve etkili kullanmaları hedeflenir. Bu hedefler doğrultusunda öğrencilere hızlı, doğru ve anlayarak okuma, sözcük dağarcıklarını zenginleştirme, yazılı, işitsel ve görsel materyalleri yorumlama, etkili iletişim kurabilme becerilerini kazandırmak için öğrenme öğretme etkinlikleri yapılır.
Tüm düzeylerde uygulanan "Okudukça Projesi" kapsamında, öğrencilerimizin istek duyarak sürekli ve düzenli okuma alışkanlığı geliştirmeleri, çok yönlü, yaratıcı düşünmeleri, duygu ve düşüncelerini doğru ifade etmeleri, basılı yayınları okumaları ve onlardan en etkili şekilde yararlanmaları amaçlanır. Öğrencilerimizin topluluk önünde etkili konuşma, dinleme ve sunum yapma becerilerinin gelişimi her yıl yapılan Türkçe ve İngilizce sınıf sunumları ile desteklenir.
MATEMATİK
Matematik derslerimizde öğrencilerimizin, matematiksel kavramları tanıma ve arasında ilişki kurma, matematik dilini etkin kullanma, analitik düşünme, problem çözme, matematiksel modelleme yapma ve yapılan modelleme ile ilgili çıkarımda bulunma becerilerini kazandırmak hedeflenir.
Hedefler doğrultusunda öğrencilerimizin bireysel farklılıklarına ve hazır bulunuşluklarına uygun, matematiğe karşı olumlu tutum geliştirecek, kalıcı öğrenmeyi sağlayacak öğrenme ortamları düzenlenir. Ders içerikleri, soyut kavramların somutlaştırılması amacıyla görsel materyaller, uygun eğitsel oyunlar, matematiksel araç ve eğitim teknolojileri ile desteklenir. Farklılaştırılmış öğretim yöntemleri, bireysel ve grup çalışmalarıyla ile öğrencilerin sorgulama, strateji geliştirme ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirmelerine fırsat verilir.
HAYAT BİLGİSİ
Hayat Bilgisi derslerimizde, öğrencilerimizin temel yaşam becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler yapılarak kendini ve çevresini tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren Atatürkçü değerlere sahip bireyler olarak yetişmeleri sağlanır.
Bu hedefler doğrultusunda eğitim öğretim ortamı öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınarak günlük yaşamla ilişkilendirilen çok yönlü etkinliklerle zenginleştirilir. Öğrencilerimizin edindikleri bilgileri içselleştirmeleri, günlük hayatta kullanmaları ve empati becerilerini geliştirmeleri için öğrenme ortamları hazırlanır. Drama, örnek olay, problem çözme, tartışma gibi yöntem ve tekniklerle öğrencilerimizde kalıcı öğrenme gerçekleşmesi hedeflenir.
SOSYAL BİLGİLER
Sosyal bilgiler derslerimizde, öğrencilerimizin Atatürk inkılaplarına bağlı, ülkesini seven ve koruyan, milli ve demokratik değerlere sahip çıkan, insan haklarına saygılı, toplumsal sorunlara karşı duyarlı ve bilinçli bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
Bu hedefler doğrultusunda, öğrencilerimizin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirecek, digital ve teknolojik kaynakları etkili şekilde kullanacakları, araştırma ve gözlem yapmalarına fırsat verecek eğitim öğretim ortamı sağlanır. Öğrencilerimiz sosyal sorumluluk projelerine katılım sağlayarak sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş aktif bir vatandaş olmaları konusunda desteklenir.
FEN BİLİMLERİ
Fen bilimleri derslerimizde, öğrencilerimizin bilimsel düşünme ve bilimsel yöntemleri anlama, açıklama, çıkarımda bulunma, fen ve teknoloji okuryazarı, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eden bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir.
3 ve 4.sınıflarda fen bilimleri ve laboratuvar derslerinde yaparak,yaşayarak öğrenmeyi temel alan, deney tabanlı öğrenme öğretme süreçleri planlanır ve uygulanır. STEM çalışmaları ile öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunlara bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşmalarına ve derslerde aktif rol almalarına fırsat verilir.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BİRİMİ
PDR İlkokul Birimimiz, gelişimsel rehberlik anlayışı ile çalışmalarına tüm öğrenci, veli ve öğretmenleri dahil ederek bütüncül bir yaklaşımla, öğrencileri sosyal, duygusal ve bilişsel alanlarda destekleyen çalışmalar yürütür. Öğrencilerin okula ve çevreye uyum sağlama, kendilerini tanıma, zorluklarla başa çıkabilme ve etkili iletişim becerileri kazanmaları hedeflenir.
Okulumuzda PDR uzmanlarımız belirlenen programa göre derslere girerek yıl boyunca öğrencileri tanıma ve tarama çalışmaları yapar, gerekli görülen durumlarda bireysel görüşmelerle öğrencileri destekler ve gelişimlerini takip eder. Her ay PDR derslerinde işlenen konulara paralel olarak veli bültenleri hazırlanır ve veli portalında yayınlanır. Velileri, öğrencilerin gelişim dönemleri konularında bilgilendirmek amacıyla PDR Uzmanları ya da alanda çalışan uzmanlar tarafından “PDR Veli Buluşmaları” gerçekleştirilir.