Farklı mekânsal ölçeklerdeki doğal ve beşerî süreçlerde yaşanan etkileşim ve değişimler dikkate alınarak hazırlanan Coğrafya Dersi öğretim programı, beceri temelli bir anlayış ile daha güçlü bir toplum oluşturma sürecine katkı sunmak amacıyla tasarlanmıştır.
Coğrafya bilimi; insan-doğa etkileşimini anlama, mekânsal düşünme ve beşerî faaliyetlerdeki sürdürülebilirliği tasarlamanın en iyi yoludur. Bu doğrultuda, okulumuzda Coğrafya Dersi Programı içinde yer alan genel amaçlar kapsamında, öğrencilerimizin bilgi sahibi olması amaçlanır. Dersin işlenişi sürecinde, Coğrafi Gözlem, Arazi çalışması, Coğrafi Sorgulama, Zamanı Algılama, Değişim ve Sürekliliği Algılama, Harita Becerileri, Tablo, Grafik ve Diyagram Hazırlama ve Yorumlama, Kanıt Kullanma becerilerinin yanında Vatanseverlik, Doğa Sevgisi, Özdenetim, Sorumluluk gibi değer ve tutumları da kazandırılmaya çalışılır.
20. Yüzyılda Türkiye (YYT) Dersi
11. ve 12. Sınıf UB Programında, TM alanında yer alan bu dersimizde, dünyada ve Türkiye’de geçmişten bugüne kadar gerçekleşmiş olan tarihsel, sosyolojik ve coğrafi gelişmelere disiplinler arası işbirliği ile yaklaşarak öğrencilerin bilinçlenmesi, duyarlılık kazanması, kavramları, terimleri ve teknikleri uygulamalarını sağlayarak sosyal araştırmaya uygun dil kullanabilmelerini konuları ilişkilendirerek sağlam kanıtlara dayalı savları ve yorumları sunmalarını sağlama becerisini kazandırabilmek amaçlanır.