Almanca dil öğretimi “dinleme”, “okuma”, “yazma” ve “konuşma” olmak üzere dört temel beceri üzerine yapılandırılmıştır. Bu becerilerinin istendik düzeyde edinilmesi ve geliştirilmesi öncül amaçlarındandır. Almanca ders programı, öğrencilerin dünya bakışını, kültürlerarası iletişimi, proje tabanlı öğrenmeyi ve öğrenci merkezli eğitimi desteklemektedir. Öğrencilerin, ders içi yapılan aktivitelerin dışında, okul içi ve uluslararası çalışmalarda aktif olmaları, dili etkin kullanmaları amaçlanır.
Bu doğrultuda kazanımlar, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında belirlenen ölçütler kapsamında ele alınır ve öğrencilerin ulusal programda B1 - UB programında B1+ seviyesinde olmaları hedeflenir.
Öğrencilerin; konuşmalarda iş, okul, boş zaman etkinlikleri gibi bilinen konular söz konusu olduğunda, konuşmanın önemli noktalarını anlayabilmeleri, aşina oldukları konularda ve ilgi duydukları alanlarda kendilerini kolayca ve konuları ilişkilendirerek ifade edebilmeleri, beklentilerini ve hedeflerini anlatabilmeleri, planları ve görüşleriyle ilgili kısa gerekçeler bildirmeleri ya da açıklamalar yapabilmeleri beklenir.