portal beyaz Portal     İK      Kütüphane     S.S.S.      İletişim   

TR    EN

TR    EN

Anaokulu Akademik Faaliyetler

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Anaokulu İngilizce müfredatı; K12 bütünlüğünde Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi müfredatı ve CEFR (The Common European Framework of Reference for Languages) açıklamaları ve göstergeleri esas alınarak, temel ve alt dil becerilerinin yanı sıra tüm okul öncesi etkinliklerinde yürütülen bilişsel/sosyal-duygusal becerilerin entegrasyonu ile oluşturulmuştur. CEFR çerçevesinde kazanımlar ve göstergeler, Pre A1 ve A1 referans aralığında dört iletişim modu (reception, production, interaction and mediation) altında sunulur. Etkinliklerimiz; iletişimin dil öğreniminin temelini oluşturduğu fikrini destekleyen ve öğrenci merkezli bir yaklaşım olan ‘İletişimsel Dil Yaklaşımı’ esas alınarak yürütülür. 

İngilizce eğitim programımız öncelikli olarak öğrencilerimizin yabancı dile olan ilgilerini artırtmayı, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen ve yaşayarak öğrenme sürecini destekleyen oyunlarla zenginleştirilmiş çeşitli etkinlerden oluşur. Temel İngilizce ve İngilizce branş etkinlikleri olarak yürütmekte olduğumuz İngilizce eğitim programımız Türk ve yabancı İngilizce öğretmenlerimiz tarafından sürdürülür. Öğrencilerimizin sınıf öğretmenleri ile uyguladıkları Türkçe temaları, İngilizce etkinliklerimizde de devam ettirerek disiplinle arası bir yaklaşım uygulamakta ve bütünleşmiş bir eğitim programı yürütülmektedir. Öğrencilerimizin günlük hayatta yabancı dil kullanımını ve özgüvenlerini artırmak amacıyla hazırladığımız İngilizce radyo yayını, tiyatro oyunlarımız ve kitap okuma gibi sınıf dışı etkinliklerimiz her yıl öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları değerlendirilerek güncellenir.

Anaokulumuzda Beden Eğitimi etkinlikleri; öğrencilerin hareket eğitimini, zindeliklerini ve kişisel gelişimlerini desteklemeye yönelik tasarlanır. Bu dersler, çocukların vücut koordinasyonlarını, esnekliklerini ve kondisyonlarını artırmayı hedefler. Ayrıca; çeşitli sportif oyunlar, temel jimnastik ve denge hareketleri ile zenginleştirilen etkinlikler, öğrencilerin psikomotor becerilerini ve fiziksel farkındalıklarını geliştirir. Erken yaşta kazanılan bu beceriler, çocukların fiziksel sağlığını korumalarına ve ilerleyen yıllarda daha aktif bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olur. Hareket eğitimi ayrıca, çocukların enerji düzeylerini yönetmelerine ve sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemelerine katkıda bulunur.

Beden eğitimi etkinlikleri; çocukların sadece fiziksel değil, aynı zamanda sosyal gelişimlerini de destekler. Bu geniş kapsamlı yaklaşım, öğrencilerin sosyal becerilerini, iş birliği yeteneklerini ve özgüvenlerini artırır. Böylece çocuklar, farklı ortamlarda aktif katılım sağlayarak hem bireysel hem de sosyal gelişimlerini sürdürürler.

Anaokulu Bilişim Teknolojileri Atölyesi; kodlama ve maker atölyesi olarak tasarlanmıştır. Etkinliklerimiz ile öğrencilerin; problem çözme, yaratıcı düşünme, planlama ve organize olma, durumlar arası ilişki kurma, yeni fikirler üretme konularında gelişim göstermeleri hedeflenir.

Algoritma, kodlama, robotik ve STEAM çalışmalarıyla zenginleştirilen uygulamalarda; çocuklara yönelik eğitim yazılımları/uygulamalar, elektronik tahta, 3D projeksiyon/3D gözlükler, bilgisayarsız (unplugged) kodlama setleri, kodlama robotları, keşfetme ve öğrenmeyi kolaylaştıran çeşitli elektronik bilim ve deney kitleri kullanılır. Bu kitlerle, karmaşık görünen teknolojik cihazların mantığını çözme, yaratıcı düşünme, takım çalışması yapma ve sorun çözme becerilerini geliştiren öğrencilerimiz, kendi tasarımlarını ve projelerini gerçekleştirirler.

"Çocuk Edebiyatı ile Felsefe” atölyemizde başta kitaplar olmak üzere, masallar, tekerlemeler, şiirler, animasyonlar ve görsellerden yola çıkarak öğrencilerimizin; okuma, dinleme-izleme, konuşma ve erken okuryazarlık becerilerinin gelişimi desteklenir. Ayrıca etkinliklerimizde öğrencilerimizin kitap sevgisi kazanmalarını, Türkçe’yi doğru kullanmalarını ve sözcük dağarcıklarını geliştirmeyi sağlamak amaçlanır. Bu amaçlar doğrultusunda etkinliklerimizde, felsefi düşünmeyi ve tartışmayı hedefleyen, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetisini geliştiren, öğrencilerin soru sorma, kendi özgün fikirlerini ifade etme, işbirlikçi düşünme becerilerine katkıda bulunan "P4C" (Philosophy for Children) yöntemi uygulanır.

Bu etkinliklerin yanı sıra atölyemizde ayda bir kez, öğrencilerin zeka potansiyellerini geliştirmeyi hedefleyen “Akıl Oyunları” etkinliklerine yer verilir. Etkinliklerimizde kullandığımız materyaller ve kutu oyunları; zihinsel becerileri geliştirmek, mantık yürütmek, stratejik düşünmek ve problem çözmek için tasarlanmış oyunlar ve aktivitelerden oluşur.

Sayfa 1 / 3

Okullar
Bağlantılar
Bizi Takip Edin
İletişim

Taşpınar Mah. Kolej Cad. No:5 İncek Gölbaşı / Ankara

info@tedankara.k12.tr

+90 312 5869000