portal beyaz Portal     İK      Kütüphane     S.S.S.      İletişim   

TR    EN

TR    EN

TED Eğitim Forumu Öğrenme Mühendisliği Temasıyla Düzenlendi

Kategori: Haberler
(0 Votes)

TED Eğitim Forumu 2025 5

Türkiye’nin eğitim alanında en köklü sivil toplum kuruluşlarından biri olan Türk Eğitim Derneği , VI. Uluslararası Eğitim Forumu’nu “öğrenme mühendisliği” temasıyla 24 Mayıs tarihinde TED Ankara Koleji Ata Sahne’de düzenledi.

Foruma Ankara Valisi Vasip Şahin, Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, TED Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, TED Ankara Koleji Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bağdatlı, Türk Eğitim Derneği Genel Müdürü Prof. Dr. Fatma Bıkmaz ve TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kürşat Çağıltay başta olmak üzere çok sayıda akademisyen, eğitimci, öğretmen ve öğrenci katıldı.

Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, açılış konuşmasında 2008'den bu yana toplumu eğitim meseleleri konusunda bilinçlendirmek ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla farklı temalarda uluslararası eğitim forumları düzenlediklerini dile getirdi.

Pehlivanoğlu: “Artık bir eşikteyiz”

Dijital devrim, yapay zeka, veri odaklı karar sistemleri ve algoritmaların yaşamın her alanını yeniden biçimlendirdiğini ifade eden Pehlivanoğlu, "Artık bir eşikteyiz. Ya kendi ellerimizle geliştirdiğimiz, bize çok benzeyen makinelerin hizmetkarları olacağız ya da bu dönüşümü anlayarak, yön vererek, insan merkezli sistemlerin kurucuları haline geleceğiz. Ve biz inanıyoruz ki bu dönüşümün nesnesi değil, öznesi olmak zorundayız. Bunun için dönüşmek, dönüşümü yönetmek ve geleceği inşa etmek artık bir tercih değil, bir sorumluluktur." dedi.

Pehlivanoğlu, konuşmasının devamında şunları kaydetti: “Öğrenme mühendisliği yalnızca dijital araçların eğitim sistemine entegrasyonu değildir. Bu kavram; öğrenmenin temellerini veriyle, yapay zekâyla ve tasarıma dayalı yaklaşımlarla buluşturan çok boyutlu bir anlayıştır.”

Eğitimin artık içerik aktaran bir yapı değil, her bireyin potansiyeline göre uyarlanan bir sistem olması gerekliliğinin altını çizen Pehlivanoğlu, “Türk Eğitim Derneği olarak biz, bu dönüşümün liderliğini üstlenmeye kararlıyız. Geleceği sadece bekleyen değil; tasarlayan, yöneten ve dönüştüren bir eğitim sistemi kurmak için buradayız.” mesajını verdi.

“Eğitim, bir vazoyu suyla doldurmak değildir”

Öğrenme mühendisliği kavramını ilk kez 1922 yılında gündeme getiren Amerikalı filozof John Dewey’in “Eğitim, bir vazoyu suyla doldurmak değil; bir çiçeğin kendi tarzında büyümesine yardım etmektir.” sözüne atıfta bulunan Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu,” Bizler, geleceğimizin teminatı olan o çiçeklerin kendi tarzlarında ve tam potansiyelleriyle büyüyebilmeleri için çalışmaya devam edeceğiz.” diyerek konuşmasını tamamladı.

Daha sonra kürsüye gelen Ankara Valisi Vasip Şahin ise “Biz üretilen yapay zekayı kullanmak yerine ürettiğimiz yapay zekayı kullanmamız, kendi değerlerimizi içine zerk etmemiz, öğrencilerimizi, gençlerimizi buna göre yetiştirmemiz lazım" dedi.

Ankara Valisi Şahin: “Bu forum önemli fırsat”

Vali Şahin konuşmasında "Bu forum ülkenin eğitim politikalarına yön verme noktasında önemli bir fırsat teşkil etmektedir. Dijitalleşen dünyada bilgiye erişim kolaylaşırken, bilginin etkili bir şekilde yapılandırılması ve öğrenenin bireysel gelişim süreçlerine uyarlanması ise giderek daha karmaşık bir hale almaktadır. İşte tam da bu noktada disiplinler arası bir alan olarak karşımıza çıkan öğrenme mühendisliği, sadece eğitim teknolojilerini uygulamakla kalmayıp, karar alma süreçlerinde de bilimsel ileriyle hareket eden bir anlayış ürünü olarak dikkat çekmektedir" diye konuştu.

Forumun konuşmacılarından Arizona Eyalet Üniversitesi Öğrenme Mühendisliği Enstitüsü Direktörü Prof. Dr. Punya Mishra ise ilgiyle izlenen sunumunda “Üretken yapay zeka geleceğin öğretmeni mi değil mi sorgulaması var. Bu ve benzer tartışmalar hep vardı. Önceden de robotlar geleceğin öğretmeni mi tartışması vardı. Yapay zeka geleceğin öğretmeni değil, ama hayatımızdaki yaratıcı partner olabilir.” dedi.

Eğitimde Geleceği İnşa Etme Zamanı

Dijital çağın hızla değişen dinamikleri karşısında öğrenme süreçlerinin ve öğretmen yetiştirme modellerinin nasıl dönüşebileceği alanın en yetkin uzmanları tarafından gün boyun düzenlenen panellerde masaya yatırıldı. Yapay zeka, veri odaklı öğrenme, kişiselleştirilmiş eğitim modelleri, öğretmen yeterliliklerinin yeniden tanımlanması gibi konular ele alındı.

TED_Eğitim_Forumu_2025_2TED_Egitim_Forumu_2025_11TED_Egitim_Forumu_2025_910TED_Eğitim_Forumu_2025_7TED_Eğitim_Forumu_2025_6TED_Eğitim_Forumu_2025_4TED_Eğitim_Forumu_2025_5TED_Egitim_Forumu_2025_9TED_Eğitim_Forumu_2025_3TED_Eğitim_Forumu_2025_1TED_Eğitim_Forumu_2025_8

Görüntüleme: 56

Arama

Okullar
Bağlantılar
Bizi Takip Edin
İletişim

Taşpınar Mah. Kolej Cad. No:5 İncek Gölbaşı / Ankara

info@tedankara.k12.tr

+90 312 5869000