portal beyaz Portal     İK      Kütüphane     S.S.S.      İletişim   

TR    EN

TR    EN

Lise Akademik Faaliyetler

Farklı mekânsal ölçeklerdeki doğal ve beşerî süreçlerde yaşanan etkileşim ve değişimler dikkate alınarak hazırlanan Coğrafya Dersi öğretim programı, beceri temelli bir anlayış ile daha güçlü bir toplum oluşturma sürecine katkı sunmak amacıyla tasarlanmıştır.

Coğrafya bilimi; insan-doğa etkileşimini anlama, mekânsal düşünme ve beşerî faaliyetlerdeki sürdürülebilirliği tasarlamanın en iyi yoludur. Bu doğrultuda, okulumuzda Coğrafya Dersi Programı içinde yer alan genel amaçlar kapsamında, öğrencilerimizin bilgi sahibi olması amaçlanır. Dersin işlenişi sürecinde,  Coğrafi Gözlem, Arazi çalışması, Coğrafi Sorgulama, Zamanı Algılama, Değişim ve Sürekliliği Algılama, Harita Becerileri, Tablo, Grafik ve Diyagram Hazırlama ve Yorumlama, Kanıt Kullanma becerilerinin yanında Vatanseverlik, Doğa Sevgisi, Özdenetim, Sorumluluk gibi değer ve tutumları da kazandırılmaya çalışılır.

20. Yüzyılda Türkiye (YYT) Dersi

11. ve 12. Sınıf UB Programında, TM alanında yer alan bu dersimizde, dünyada ve Türkiye’de geçmişten bugüne kadar gerçekleşmiş olan tarihsel, sosyolojik ve coğrafi gelişmelere disiplinler arası işbirliği ile yaklaşarak öğrencilerin bilinçlenmesi, duyarlılık kazanması, kavramları, terimleri ve teknikleri uygulamalarını sağlayarak sosyal araştırmaya uygun dil kullanabilmelerini konuları ilişkilendirerek sağlam kanıtlara dayalı savları ve yorumları sunmalarını sağlama becerisini kazandırabilmek amaçlanır.

Derslerimiz ve kulüp etkinliklerimizle bilgisayar okuryazarlığının yanı sıra gelişen teknolojiler doğrultusunda yeni becerilerin kazandırılması ve günlük yaşantılarına aktarılması amaçlanır. Bu çerçevede hazırlık sınıfı düzeyinde “Bilgisayar Bilimi”, 11.sınıflar düzeyinde “Grafik ve Animasyon” ve 12.sınıflar düzeyinde "Web Sayfası Hazırlama" dersleri verilir. Ayrıca 10.sınıflar düzeyinde Uluslararası BTEC Information Technology (IT) Level 3 Sertifika programı uygulanır.

Derslerimizin yanı sıra; Kulüp çalışmaları kapsamında FIRST Robotics Competition (FRC), TÜBİTAK Araştırma Projeleri Yarışması, MEB Robot Yarışması, Erasmus projeleri gibi Ulusal ve Uluslararası organizasyonlara aktif olarak katılım sağlanır.  Ayrıca inovasyon ve bilişim fuarları düzenlenir. Bu süreçlerde yapay zeka ve artırılmış gerçeklik temelli ürünler ortaya çıkarılır. Endüstriyel çizimler ile robotlar tasarlanır.

TED Ankara Koleji Beden Eğitimi ve Spor Dersi çeşitli fiziksel etkinliklere ve sporlara özgü hareket becerilerini geliştirerek hareket kavram ve ilkeleri ile hareket strateji ve taktiklerinin çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanılmasına olanak tanır. Fiziksel etkinliklere ve sporlara düzenli olarak katılma yoluyla sporu yaşam felsefesi haline getirme desteklenir.

Programda üç temel öğrenme alanı (Hareket- Zindelik-Kişisel ve Sosyal Gelişim) ve bu öğrenme alanlarına ilişkin bulunan kazanımlar, öğrenci merkezli, öğretim sürecinin tamamını kapsayan, sürekli ve çok yönlü bir ölçme değerlendirme yaklaşımı benimsenir. Bu anlayışla, öğrencilerin mevcut ilgi, bilgi, beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesi, uzun süreli sürdürülebilirliğinin sağlanması, üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi ve ilgili branşa spor kulübümüz vasıtasıyla yönlendirilmesi, profesyonel spor yaşantılarının desteklenmesi hedeflenir. Öğrencilerin fiziksel gelişim ve fiziksel uygunluklarına ilişkin yapılan ölçümlere okul portalında beden eğitimi ve spor bölümünde yer verilir. Ölçüm sonuçları sınıf, yaş, cinsiyet değişkenlerine göre uluslararası normlarla kıyaslanarak bireysel ve okul geneline ilişkin veri sağlanır, bireyselleştirilmiş programla öğrencilerin gelişimine destek sağlanır.

Almanca dil öğretimi “dinleme”, “okuma”, “yazma” ve “konuşma” olmak üzere dört temel beceri üzerine yapılandırılmıştır. Bu becerilerinin istendik düzeyde edinilmesi  ve geliştirilmesi öncül amaçlarındandır. Almanca ders programı, öğrencilerin dünya bakışını, kültürlerarası iletişimi, proje tabanlı öğrenmeyi ve öğrenci merkezli eğitimi desteklemektedir. Öğrencilerin, ders içi yapılan aktivitelerin dışında, okul içi ve uluslararası çalışmalarda aktif olmaları, dili etkin kullanmaları amaçlanır.

Bu doğrultuda kazanımlar, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında belirlenen ölçütler kapsamında ele alınır ve öğrencilerin ulusal programda B1 - UB programında B1+ seviyesinde olmaları hedeflenir.

Öğrencilerin; konuşmalarda iş, okul, boş zaman etkinlikleri gibi bilinen konular söz konusu olduğunda, konuşmanın önemli noktalarını anlayabilmeleri, aşina oldukları konularda ve ilgi duydukları alanlarda kendilerini kolayca ve konuları ilişkilendirerek ifade edebilmeleri, beklentilerini ve hedeflerini anlatabilmeleri, planları ve görüşleriyle ilgili kısa gerekçeler bildirmeleri ya da açıklamalar yapabilmeleri beklenir.

More Articles …

Okullar
Bağlantılar
Bizi Takip Edin
İletişim

Taşpınar Mah. Kolej Cad. No:5 İncek Gölbaşı / Ankara

info@tedankara.k12.tr

+90 312 5869000