Page 12 - Veli Bülteni Sayı:19
P. 12
SEMİNER
ALIMLAMA ESTETİĞİ SEMİNERİ 19 MAYIS’A ÖZEL “ATATÜRK VE GENÇLIK”
FORUMUNU DÜZENLEDIK
19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri kapsa-
mında Okulumuzun koordinatörlüğünde tüm TED Okullarından lise düze-
yindeki öğrencilerin katılımıyla “Atatürk ve Gençlik” konulu online fo-
rum düzenledik. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Genç fikirli demek doğruyu
gören ve anlayan gerçek fikirli demektir.” sözünden hareketle planlan
forumda öğrenciler, “Türk gençleri olarak bize bırakılan bu mirasın ne
kadarını devraldık, ne kadarını geliştirip zenginleştirebildik? Bu görev
ve sorumluluğu ne derece yerine getirdik? Mustafa Kemal Atatürk’ün
yaratmak istediği “genç fikir- gerçek fikir” eşlemesini hayata geçirebil-
mek ve ülkemizi çağdaş uygarlık düzeyine eriştirebilmek için bize düşen
görev ve sorumluluklar nelerdir?” konularını tartıştılar.
16 Mayıs 2020 Cumartesi günü, Türk Dili ve Edebiyatı zümresi olarak
Prof.Dr. Selahattin Dilidüzgün tarafından hazırlanan ve sunulan “Alım-
lama Estetiği” konulu bir hizmet içi eğitim seminerine canlı bağlantı
yoluyla katıldık. Okul müdürümüz Sedef ERYURT’un açılış konuşmasıyla
başlayan seksen dakikalık verimli, kazanımları yüksek bir etkileşim ger-
çekleştirilmiştir.
Sait Faik Abasıyanık’ın buhranların ve bireye yönelik eleştirilerin kod-
lanarak öyküleştirildiği yapıtları ile toplumsal eleştiri niteliğinde kabul
edilebilecek dönemlerine ait öykülerinin aynı yaklaşımlarla değerlendi-
rilmemesi gerekliliği bilincinden hareketle, hem okullarda çağdaş bir
edebiyat öğretimi yapılmasının hem de okumayı seven bireyler yetiştir-
menin ön koşulu olarak edebiyat metninin anlamsal düzeylerinin nasıl
yorumlanabileceğinin tartışıldığı bu seminerde, “Sait Faik Abasıyanık’ın
‘Havuz Başı’ Adlı Öyküsü odağında “Alımlama Estetiği Kuramı”ndan ha-
reketle metnin yapısalcı bir çözümlemesi yapılmıştır.
Seminerde edebiyat öğreticisinin kimliği, nitelikleri, okunan metinle
okur tarafından çıkarsanan metin arasındaki farklılıklar; kent insanı ile
köylü bir çiftin karşılaştırmalı odağında, modernite-gelenek, kent-köy,
yalnızlık-birliktelik, evrensel-yöresel ve uygar insan modeli-doğal, kaba
insan karşıtlıklarında tek tek irdelenmiştir.
Batı dünyasında yapılan edebiyat eleştirilerinin de söz konusu edildiği
seminerde, yapıt çözümlemelerinde farklı yaklaşımların öğrencilerle
buluşturulmasının üzerinde durularak, okur odaklı yaklaşımlar çerçe-
vesinde alımlama estetiği kuramının uygulamalı değerlendirmeleri ya-
pılmıştır.
Son derece verimli geçen iletişim sonucu uzaktan da olsa Türk Dili ve
Edebiyatı Zümresi olarak hizmetiçi eğitimin sürekliliğine olan inancımız
bir kez daha pekişmiş oldu.
ZOOMING INTO LITERATURE
Lise Kısmı İngilizce Zümremiz tarafından TED Okulları İngilizce öğretmenlerinin katılı-
mıyla 8 Haziran 2020 tarihinde “Zooming into Literature”adlı İngiliz edebiyatı öğretim
teknikleri sempozyumu gerçekleştirildi. Lise Kısmı İngilizce öğretmenlerimizin yöneti-
minde 10 farklı atölyenin gerçekleştirildiği sempoyuma TED Afyon, TED Atakent, TED
Bodrum, TED Bursa, TED Çorum, TED Diyarbakır, TED Ege, TED Gaziantep, TED Hatay,
TED Isparta, TED İstanbul, TED İzmir, TED Karabük, TED Kdz Ereğli, TED Kayseri, TED
Konya, TED Mersin, TED Rönesans, TED Samsun, TED Sivas, TED Trabzon, TED Van, TED
Zonguldak ve Okulumuzdan toplam 150 İngilizce öğretmeni katıldı.
İngiliz Edebiyatı öğretim tekniklerinin diğer TED okulları öğretmenleriyle paylaşılması-
nın amaçlandığı etkinliğin organizasyonunda öğretmenlerimiz Nilgün Yücel, Oğuz Güler
ve Başak Duman görev aldı. Etkinlik videosunda öğrencilerimiz Ata Göloğlu (11/U) ve
Selin Temren (11/U sunuş yaptı.