Page 11 - Veli Bülteni Sayı:19
P. 11
SOSYAL SORUMLULUK - SEMİNER
LİSE KISMI ÇEVRENİN GENÇ SÖZCÜLERİ TOK - BİLGİ KURAMI DERSİ WEB SEMİNERLERİ
KULÜBÜMÜZDEN ÇEVRE HABERCİLİĞİ
Lise Kısmı Çevrenin Genç TED Ankara Koleji Vakfı
Sözcüleri Kulübü öğrenci- Özel Lisesi İngiliz Dili ve
lerimizden Mustafa Bora Edebiyatı Zümresi, TOK/
Ulusoy ve Selçuk Maşlak Theory of Knowledge (Bilgi
Öğretmenleri Sinem Ödün Kuramı) dersi öğretmenle-
Başkıran rehberliğinde rimiz Derya Oral, Hüseyin
Artvin, Cerattepe hakkın- Kağan Erçakır, Caleb Cook,
da çevre haberciliği ger- Gazi Oğuz Güler, Gökçe
çekleştirerek çevre farkındalığı yaratmayı amaçlamışlardır. Gürsoy ve Darin Crowell, 30 Mayıs 2020 tarihinde 18:00-19:25 ve 11
Haziran 2020 tarihinde 18:00-19:25 saatleri arasında “The TOK Pre-
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLERİMİZ, sentation” ve “The TOK Essay” konulu web seminerlerini gerçekleştir-
“EDEBİYAT ÖĞRETİMİNDE METİN TÜRÜ diler. Seminerlerimiz boyunca 12. sınıfa geçen Uluslararası Bakalorya
ODAKLI ÇÖZÜMLEMELER” KONULU SEMİNERİ Programı öğrencilerimizin 2020-2021 eğitim-öğretim yılında UB Dip-
TAMAMLADILAR loma Programı kapsamında
TOK dersi gereklilikleri olan
20 Haziran 2020 Cumartesi TOK Sunum ve TOK Makale
günü, Türk Dili ve Edebiyatı çalışmaları hakkında bilgi
öğretmenlerimiz, UB progra- verildi ve öğrencilerimizin
mının içeriğine yönelik olarak soruları cevaplandırıldı.
düzenlenen “Edebiyat Öğreti-
minde Metin Türü Odaklı Çö-
zümlemeler” konulu semine-
rin, metinler üzerinden etkinlik
örneklerinin ele alındığı ikinci TED OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ
bölümüne de katılarak çalışmayı tamamlamışladır. Doç. Dr. Şükran Di- SANAL ÇALIŞTAYINI GERÇEKLEŞTİRDİK
lidüzgün tarafından gerçekleştirilen ve Lise Müdürümüz Sedef Eryurt’un
açılış konuşmasıyla başlayan seminerde öğretmenlerimize; tematik or- TED Okulları Beden Eğitimi ve
taklık gösteren farkı metin türlerinin nasıl ele alınabileceği, aynı konu- Spor Dersi öğretmenlerinin
nun farklı metin türlerinde dilsel anlamda hangi farklılıklarla işlenebi- katılımıyla 13 Haziran 2020
leceği ve metnin sunduğu olanaklar dahilinde hangi nitelikte etkinlikler tarihinde Beden Eğitimi ve Spor
hazırlanabileceği gibi konularda örneklemeler sunulmuştur. Dersi Sanal Çalıştayını gerçek-
leştirdik.
Anlatı ve açıklama temelinden hareketle, edebî metinlerin öğrenciler-
de bakış açısı oluşturma özelliğini ön plana çıkaran soru örnekleri ile Pandemi sürecinde yürütülen
birlikte, öğrencilerin metin türleri arasındaki farklılıkları belirleme ve Beden Eğitimi ve Spor Dersi ça-
farklı metin türlerini karşılaştırarak ana düşünceye ulaşabilme gibi ka- lışmalarının değerlendirilmesi-
zanımlara ulaşabilmesini sağlayabilecek etkinlik örnekleri de seminerde nin yapıldığı ve 2020-2021 eği-
yer almıştır. tim-öğretim yılının ders içerik
planlamasının yapıldığı çalışta-
Tekrar kurma, günlük hayatla ilişkilendirme, paragraf özetleme, cümle ya toplam 95 öğretmen katıldı.
ve paragraf örtüştürme, tekrar edilen/anahtar sözcüklerden hareketle
ana düşünceye ulaşma ve düşünceyi geliştirme yollarını belirleme gibi ÇALIŞTAYA ÖRNEK ÇALIŞMA GÖNDEREN OKULLAR:
etkinlik örneklerinin, metinler üzerinden somutlanarak incelendiği se-
miner, öğretmenlerimiz tarafından ilgiyle karşılanmış ve iki haftalık bir TED ALANYA KOLEJİ, TED ANTALYA KOLEJİ, TED ATAKENT KOLEJİ, TED
programın ardından tamamlanmıştır. BATMAN KOLEJİ, TED BODRUM KOLEJİ, TED BURSA KOLEJİ, TED DENİZ-
Lİ KOLEJİ, TED ESKİŞEHİR KOLEJİ, TED HATAY KOLEJİ, TED KARADENİZ
EREĞLİ KOLEJİ, TED KAYSERİ KOLEJİ, TED KONYA KOLEJİ, TED MERSİN
KOLEJİ, TED RÖNESANS KOLEJİ, TED TRABZON KOLEJİ