Uluslararası GCSE İngilizce

Uluslararası GCSE İngilizce (9270)

Uluslararası GCSE İngilizce dersi, öğrencilere belirgin farklılıkta okuma görevleri sunarak öğrencilerin keşif, sentez ve organizasyon becerilerinin yanı sıra çıkarım yapma, dil analizi gibi konularda da beceriler kazanmalarını ve becerilerini geliştirmelerini sağlar.  Öğrencilerin okunan metinlerle etkileşimde olmasını sağlayan ders ve sınav içerikleri sınavdaki her iki bölümde de yazma görevlerini planlı, gelişmiş ve üretken biçimde cevaplamalarını sağlar.

Öğrencilerin dil gelişimini sunabilecek olanaklar vermesinin yanı sıra AS ve A seviyelerine de İngiliz Dili açısından hazırlık olanağı sunar.

Uluslararası GCSE İngilizce Ders içeriği, Öğrencileri geniş, tutarlı, pratik, tatmin edici ve motive edici bir dil öğrenme/ geliştirme sürecine teşvik eder.

Öğrenciler, dünyayla ilgili meraklarını gidermeye ve hedef dilde etkileşimlerde bulunmaya yönlendirir. Bu doğrultuda;

  • Başkalarıyla güvenle, etkili, doğru ve uygun bir şekilde iletişim kurmak için gerekli konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini göstermek
  • Kendilerini yaratıcı bir şekilde ifade ederler.
  • Yazılı ve sözlü İngilizce kalıplarını, yapılarını ve kurallarını anlarlar.
  • Farklı kitle ve durumlar için konuşma ve yazı üretebilirler.
  • Çok modlu metinler de dahil olmak üzere bir dizi metnin eleştirel okuyucusu haline gelirler.
  • Okuma becerilerini kullanarak , yazarların fikirleri, temaları ve konuları bir araya getirdikleri çeşitli metinler üzerinde ilerleme sağlarlar.

Ders İçeriği

Ünite 1 . Edebi Olmayan Kurgu ve Kompozisyon                                                         

Bölüm A (Okuma): Edebi kurgusal olmayan ör. otobiyografi, biyografi, mektuplar, anı ve seyahat / macera yazısı.

Bölüm B (Yazma): Üç seçenekten öğrencilerin seçtikleri bir tanesi : söylemsel, açıklayıcı, imgesel / yaratıcı

Ünite 2. Kaynak Tabanlı Okuma ve Yönlendirilmiş Yazma

Bölüm A (Okuma): okuma metinleri modern dünya temaları ve konuları ile ilgili olacaktır. Bazı metinler kısa veya sadece görsel olabilir. Metinler kurgu veya kurgusal olmayabilir.

Bölüm B (Yazı): Yazma görevinin odak noktası, hem çoklu hem de farklı olabilen okuyucuya ve amaca yönelik yazma olacaktır. En başarılı cevaplar, öğrencilerin bu talebe yanıt verme becerilerini ortaya koyacak olanlardır.

Konuşma ve Dinleme

Öğrenciler belirli bir konu hakkında hazırlanmış bir sözlü sunum yapmalıdır.

  • Sunumlar resmi olmalı, ancak görüşmeler, tartışmalar, tekli konuşmalar ve diyaloglar da dahil

Örnekler;

1- Yerel hükümet temsilciniz yakında iklim değişikliğinin nedenleri ve sonuçları üzerine bir ulusal konferansa katılacak ve konferansta gençlerin görüşlerini temsil etmeye istekli. Bir grup arkadaşınıza, küresel ısınmayla ilgili temsilcinize lobi çalışmaları  yapacağınızı ve akranlarınıza ilk fikirlerinizi bildirdiğinizi belirten bir konuşma yapınız.

2-  Öğrenciler çalışmalarının bir parçası olarak, daha geniş bir kitle tarafından okunması gerektiğini düşündükleri bir romanı (veya oyunu/ şiiri) seçerler. Daha sonra, seçtikleri metni okumalarını teşvik etmek amacıyla izleyicilere sunarlar.

 

 

Konuşma ve Dinleme sertifikaları ayrıca düzenlenecektir. Bu da öğrencilerin gelecekteki işverenlerine konuşma ve dinleme düzeylerini belgeleme olanağı sağlayacaktır.

Ders hakkında ayrıntılı bilgiler, sınav kapsamı ve örnek sınav soruları için aşağıda yer alan linkten yararlanabilirsiniz.

https://www.oxfordaqaexams.org.uk/subjects/english/international-gcse-english-language-9270