Innovated Anasayfa

INOVATED
3. İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK FUARI

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi INOVATED Topluluğu tarafından 26 Mayıs 2016 tarihinde TED Okulları arasında 3. İnovasyon ve Girişimcilik fuarı düzenlenecektir. Fuar sonunda sergilenen projelerden, ilk üç dereceye giren projeler belirlenecektir.

FUARA KATILIM KOŞULLARI

TED Okullarının Lise 9-10-11 ve 12. Sınıflarında okuyan öğrenciler hazırladıkları inovasyon projeleri ile başvuru yapabilir.
İnovasyon projesi, ürün, süreç, pazarlama ve organizasyonel inovasyon türlerini içerebilir. Sağlık, Gıda, Çevre, Eğitim, Enerji, Hizmet, Turizm  gibi alanların yanında gündelik problemlerin çözümüne yönelik yenilikçi projelerde başvuru yapabilir.

Fuara bireysel olarak veya en fazla 5 kişiden oluşan gruplar halinde başvuru yapılabilir.


BAŞVURU
Başvuru son tarihi 14 Mayıs 2016’dir.

İş Planı: Fuara Katılım İçin Aşağıdaki Bölümlerden Oluşan İş Planının Hazırlanması ve Pdf Dosyası Olarak Sisteme Yüklenmesi Gerekmektedir.



İŞ PLANI

KAPAK SAYFASI
İÇİNDEKİLER
YÖNETİM
VİZYON MİSYON HEDEFLER 
TEKNOLOJİK YENİLİK /ÜRÜN YA DA HİZMET TANITIMI
PAZAR
GZFT ANALİZİ (İŞLETMENİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI, FIRSATLAR VE TEHDİTLER)
FİNANSMAN

BAŞVURU FORMU

 

INOVASYON NEDIR?

İnovasyon; yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya da hizmet), veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır. (Oslo Kılavuzu – 2005)

İnovasyon, değer yaratacak farklı, değişik, yeni fikirleri geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Bu fikirler, daha önce çözülmemiş sorunları çözmek veya daha önce karşılaşılmayan ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla geliştirilebilir. Ya da zaten var olan pek çok şeyi daha güzel, daha kullanışlı, daha çok insanın işine yarayacak hale getirmeyi amaçlayabilir. Bu fikirlerin hayata geçirilmesi ve ortaya ürün veya hizmet çıkarılmasıyla ve ardından bu ürün ve hizmetlerin satılmaya başlanmasıyla inovasyon süreci tamamlanmış olur.

INOVASYON TÜRLERI?

Ürün Inovasyonu:

Bir işletme tarafından pazara sunulan, elle tutulup gözle görülen neşeler ürün olarak adlandırılır. Bir işletmenin farklı, yeni, değişik bir ürün geliştirmesi ve bunu pazara sunması ürün inovasyonu yapması anlamına gelir. Ancak işletmelerin ürün inovasyonu yapmak için illa ki yeni bir ürün üretmeleri gerekmez. Zaten var olan bilgiyi daha iyi, daha kaliteli, daha üstün özelliklerde yapmak için değiştirir ve farklılaştırırlarsa da ürün inovasyonu yapmış olurlar.


Hizmet Inovasyonu:

Bir işletme tarafından pazara sunulan, alıcılara sağlanan faydalar hizmet olarak adlandırılır. Bir işletmenin yeni, farklı ve değişik bir hizmet geliştirip bunu müşterilerine sunması hizmet inovasyonudur. Ürün inovasyonunda da daha önce sunulmayan bir hizmeti sunmak şart değildir. Zaten sunulmakta olan hizmetler daha çok müşteri çekecek şekilde değiştirmek ve farklılaştırmak da hizmet inovasyonu yapmak anlamına gelir.


Pazarlama Inovasyonu:

Ürün ve hizmetler pazara sunulmak amacıyla geliştirilir ve üretilir. Ürün ve hizmetlerin daha çok satılması için daha fazla sayıda müşteri çekiyor olabilmesi gerekir. Daha fazla müşteri çekebilmek için, ürün ve hizmetlerde farklı, değişik ve yeni tasarımların, ambalajların ve pazarlama yöntemlerinin geliştirilip kullanılması pazarlama inovasyonu olarak adlandırılır.

Organizasyonel Inovasyon:

İşletmeler sadece ürün ve hizmetlerini geliştirip farklılaştırarak inovasyon yapmazlar. Bir işletmenin rekabet avantajı yakalayıp bunu koruyabilmesi için çalışma ve iş yapış yöntemlerini geliştirmesi, farklılaştırması ve yenilemesi gerekir. Bu geliştirme, farklılaştırma ve yenileme faaliyeti organizasyonel inovasyon olarak adlandırılır.

Kaynak:
Şirin Elçi, İhsan Karataylı, Lale Tomruk. Genç İnovatif Girişimcilik Projesi Eğitim İçeriği. Technopolis. 2010