CAS faaliyetleri nasıl değerlendirilir?

CAS faaliyetleri nasıl değerlendirilir?

Değerlendirmenin en önemli yönü öğrencinin kendini değerlendirmesidir.
Okul öğrencilere şekillendirici geribildirim sağlar ve sonraki aktivitelerle ilgili rehberlik yapar. Okul, IB Bölge Ofis'ine rapor edilen öğrencinin, CAS Aktivitelerini tamamlamış olduğu son kararı verir. 

Bir aktivite ile ilgili aşağıdaki soruları sormak uygundur:

  • Ne yapmayı planladım?
  • Ne yaptım?
  • Benim için, beraber çalıştığım takımım için ve diğerleri için ne tür sonuçlar elde edildi?

Bu sorular dışında gerektiği takdirde kendisii ve diğerleri için aktivitenin her aşamasında (önce,süresince ve sonra) aşağıdakileri öğrenci düşünmelidir:

  • Nasıl hissettiler?
  • Ne farkettiler?
  • Aktivite hakkında ne düşündüler?
  • Aktivite onlar için ne ifade etti?
  • Aktivitenin ne tür bir değeri var?
  • Aktiviteden ne öğrendiler ve bu öğrenme süreci nasıl (Örneğin, bakış açısında değişiklik) daha geniş şekilde uygulanabilir?
Öğrenci bu soruların cevabını günlüğünde (Journal) yanıtlamalı ve her aktivite için bir seferlik dolduracağı CAS Activity Reflection Form'da yansıtabilmelidir.