Page 1 - Veli Bülteni Sayı:19
P. 1
OKUL BÜLTENİ
K12 E-Bülten
COVID-19 SALGINI İLE TED ANKARA KOLEJİ’NDE UZAKTAN EĞİTİME GEÇİŞ
Anaokulunda sınıf öğretmenleriyle günlük, İngilizce öğ-
retmenleriyle haftada iki kez, Bilgisayar, Drama, Beden
Eğitimi ve Yoga branş etkinlikleri de her gün bir sınıfla
olmak üzere 40 dakikalık canlı bağlantılar gerçekleştiril-
di. Ayrıca öğretmenlerce haftanın belli günlerinde Okulun
instagram hesabı üzerinden canlı masal anlatımları yapıl-
dı. İlkokulda sınıf öğretmenlerinin düzenlediği “Öğretme-
nimle Güne Merhaba” canlı bağlantılarına Görsel Sanat-
lar ve Beden Eğitimi öğretmenleri de katıldı. Ortaokulda
Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler ve İngi-
lizce derslerinden “Canlı Sohbet Programı” dahilinde öğ-
retmenler, sınıfları ile canlı sohbet dersleri düzenlediler.
Lisede ise haftalık 2 ders saati olan öğretmenler haftada
1; haftada 2 ders saatinden fazla dersi olan öğretmenler
ise haftada en az 2 defa online canlı ders gerçekleştirdi.
2. Yabancı Diller grubu öğrencileri ile ise Moodle üzerin-
den ve Zoom ile ders yapıldı. TED Genel Merkezi tarafın-
Dünya genelinde yaşanan Yeni Koranavirüs (Covid-19) salgını ve ilk va- dan tanımlanan sınavların uygulandığı Lise Kısmında, Mayıs ayında “Ni-
kanın 11 Mart’ta ülkemizde görülmesi sonucunda alınan önlemler, her san Ayı Uzaktan Eğitim” kazanımlarını ölçmek adına “Microsoft Teams”
alanda olduğu gibi eğitim sektöründe de değişimlere neden oldu. Milli uygulaması ile her dersten online sınav uygulaması yapıldı.
Eğitim Bakanlığı’nın aldığı karar doğrultusunda 16 Mart 2020 tarihinde Bu süreçte PDR Uzmanları da hazırladıkları sunumları portal üzerinden
yüz yüze eğitime ara verildi, öğrenciler bir haftalık ara tatilin ardından yayınlayarak, sınıfların canlı bağlantılarına katılmak suretiyle yaptıkları
23 Mart’tan itibaren yeni bir açıklama yapılana kadar uzaktan öğrenim- gözlem çalışmaları ve veli, idareci ve öğretmenlerle gerçekleştirdikleri
lerine başladılar. görüşmelerle uzaktan eğitim sürecinde de öğrenci izleme çalışmalarını
Okulumuz teknolojik altyapısını güncel tutması, bulut bilişim, veri ağı sürdürdü.
ve dijitalleşmenin öğretim ve iş süreçlerine yaygınlaştırılmış olması Uzaktan eğitim sürecinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
nedeniyle uzaktan eğitim sürecine zorlanmadan geçiş yapabildi. Online da ekran başında coşkuyla kutlandı. 23 Nisan sabahı okul formalarını
altyapısını hızla devreye sokarak Okul Portalı ara yüzünden öğrenci ve giyerek evlerinde bilgisayar başına toplanan öğrenciler, öğretmenleri ve
velilerin ders anlatımlarına, içeriklere, öğretim materyallerine, ödev ve arkadaşlarıyla canlı bağlantı aracılığıyla bayram coşkusunu yaşadı. Ya-
kaynaklara kolayca ulaşmaları sağlandı. Dijital teknolojiler kullanılarak şanan bu süreçte, öğrencilerin akademik, sosyal ve entelektüel boyutta
gerçekleştirilen canlı ders anlatımları ve sanal görüşmelerle öğrencile- gelişimine uzaktan da olsa katkı sağlamak, öğrencilerin zihinleri ve okul
rin öğretmenleri ve akranları ile iletişimleri uzaktan da olsa sürdürüldü. arasına mesafe girmesini önlemek, okul disiplinini evde de sürdürebil-
TED Ankara Koleji’nde uygulanan uzaktan eğitimde haftalık olarak dü- meleri için zamanlarını yapılandırmak, öğrendiklerini unutmamalarını
zenlenen ders programları ve ev içi aktivite çalışmaları veli ve öğrenci- ve öğrenmeye karşı motivasyonlarını diri tutmak amaçlandı.
lerle paylaşıldı. Her sınıf düzeyinde portal üzerinden ders anlatım video-
ları izlendi. Öğrencilerin okula olan aidiyetlerini sürdürmek için haftaya
Kolej Marşı ile başlandı.