Page 4 - sempozyum
P. 4
 



10/11 Mayıs,2019


öö
ğöğü 
ö
üçş
ş
şüö
şğ
ş

ğö
şççğğ
İğ
öçüö
ğ
Çüş
çö
çöşş

ğş
ğşü

ş
öü
ğ
ööğşüöü
üü
öüşşü

ğğüş
Iıl ırakoğlu
çÖğç
ğü
çççğ
ğ
çğ
şğ

Liseli Gen Eletirmenler Sempozyumu Koordinatörü
ü
çç




Grnte birbirine benzer varlıklardan bir insan Kendilerini yalnızca ana dilinde değil, İngilizce, Almanca, üççü
yaratmak, yontmak, biimlendirmek deil mi biz Fransızca ve İspanyolca ifade etmek durumunda kalan üş
çşç
retmenlerin, anne babaların temel devi, uraı? lkemizin genç beyinleri, ana dilini iyi bilmenin anlamını da şşş
tam da bu zenginlik aracılığıyla deneyimleyip ü
Genlerde hakkın, sz hakkının, szn hakkını 
vermenin, bakalarının hakkını gzetmenin bilincini iselletirebiliyorlar. Nerdeyse her ders vurguladığımız bu öü
gerek; ana dilinin önemi, bambaşka, dolambaçlı bir yoldan ğğğç
grmek, ucu bucaı olmayan bu uraın iinde zaman 
unutulmayacak bir bilgiye evrilerek zihinlere kalıcı olarak 
zaman kaybolup anlamsızlıa teslim olan bizlere yerleebiliyor. Dil ve edebiyat öğretiminin amaçları ile ilgili öğ
yeniden ayaa kalkma arzusunu aılıyor. retmenlik ğşç
sayısız kazanım, amaç, kapsam maddesi yazılabilir, bu ş
bir i deil, bir gnl meselesi, bir yaam biimi. Bunun yazılanlar ideale de yaklaşabilir. Bu maddeleri ülkemizin her 

her zaman farkında olan bizlerin tm emeklerini, tarafında uygulamaya geçirmeye çalışan, çeşitli şüş
yorgunluklarını silip atan, bizleri srekli din ve gen ğ
olanaksızlıklarla, yoksunluklarla, bazen varsıllığın

tutan da bu: Genlerde yeertmek istediimiz deerleri iinden doan renmeye, okumaya kapalılığa ya da ü
üüğüğ
birer kazanım olarak grmek. Onların zihinlerinde ilk kresel balamda okuma kltürünün geldiği noktaya 
fırsatta atılmayı bekleyen ykler yaratmaktan ok, ğç
karı saygıyı hak eden bir mcadele veren dil ve ö
onlara yaamda tm donanımlarıyla ayakta kalabilme edebiyat retmenlerinin olduu da su götürmez bir ğ
yetisi kazandırmak ya da bunun kazandırılmasında pay 
gerek. Bununla birlikte, tm kazanımların gerçek ğ
sahibi olmak. letiimi bir konu olmaktan ok iki gn ş
anlamda iselletirilebilmesi iin onlara geniş katılımlı 
boyunca her dakika yaayarak renen sayısız etkinlikler sunmanın eitimde nemi tartışılamaz. Bu 
rencinin bu abası takdire de bu etkinliin 
etkinliklerin gereklemesinde her yatan, her meslek ü
dzenlenmesi amacıyla verilen emeklere de deer. Alak ü
grubundan sayısız insanın, sayısız eitimcinin emeği, ğ
sesle de haklı ıkılabileceini, az szckle de etkili alın teri var, bu kiilerin her biri ayrı ayrı byk bir ğ
konuulabileceini, bedenin ses kadar gl bir ifade 
teekkr hak ediyor. Emein deerini bulduu, 
aracı olabileceini, bakalarını dinleyerek birikimi 
lkemizi bekleyecek gzel gnleri emanet edeceimiz 
yansıtan, verimli bir tartıma yrtlebileceini her an aydınlık zihinlerin yeerecei etkinliklerde yeniden 
sayısız rnekle grebilecekleri sayısız yaantı sunuyor 
bulumak dileiyle...

sempozyum rencilerimize.


1








   2   3   4   5   6