Page 3 - 8. LGES SON
P. 3






 
Zümre Ba
ş
kanımız’dan







Sayın Genel Müdürüm, Sayın Müdürüm, Sempozyuma 
yurtiçi ve yurt dışından katılan Saygıdeğer 

meslektaşlarım, Sevgili öğrenciler, TED Ankara Koleji 

Vakfı Özel Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Zümresi’nin 

eşgüdümü ve kılavuzluğunda ikinci yabancı diller 

zümrelerinin de katkı ve katılımlarıyla hazırlanan 
Sekizinci Liseli Genç Eleştirmenler Sempozyumu’na 

hepiniz hoş geldiniz.


Günümüzde toplumları birbirleriyle karşılaştırmada en

genel geçer ölçüt o toplumun bilime ve sanata katkı

ölçüsüdür. Bir toplumda düşünen, duyarlı, yaratıcı
bireylerin yetiştirilmesi ile o toplumun bilimsel ve

sanatsal yaratılara katkı sağlama oranı arasında güçlü bir

ilişki olduğu bilinmektedir. Bu nedenledir ki, çağdaş bir toplum yaratmanın, bilime, sanata, katkı 

sağlayan yaratıcı bir toplum oluşturmanın en etkili yolu; düşünen, duyarlı bireyler yetiştirmektir. 

“Düşünen-duyarlı bireyleri nasıl yetiştirebiliriz?” sorusu, toplumumuzca hem yanıtlanması gereken 
önemli bir soru hem de eğitim uygulamalarıyla aşılması gereken önemli bir sorundur. Bu soruna 

çözüm üretme amacıyla TED Ankara Koleji öğretmenleri olarak; bir dizi eğitim uygulamasını yaşama 

geçirme çabası içindeyiz. Bu çabalardan en kapsamlısı da okulumuzda düzenlenen Liseli Genç 

Eleştirmenler Sempozyumudur. Çağdaş dil ve edebiyat öğretiminde öğretmenin sorumluluğu, metinle 
öğrencileri karşılıklı etkileşim süreci içine sokmaktır. Edebiyat ürünlerinde bize sunulan, insanoğlunun 

dilin yaratıcı anlatım olanaklarıyla kurgulanmış yaşantılarıdır. Anlatılanlar yaşamdan seçilmiş, sanatsal 

bir düzlem içinde düş gücüyle yeniden biçimlendirilmiş kurmaca gerçeklerdir. Romanlar, öyküler, 

masallar, oyunlar, şiirler hem kendimizi hem de başkalarını daha iyi tanımaya, kavramaya olanak 

sağlar. Bu süreç, bizi kendimize; insana yaklaştırır, ulaştırır. Duygu ve düşünce evrenimize nice yeni 
yaşantılar katar. En yalın söyleyişle yazılı kültürün olanaklarıyla, yazınsal metinlerle dost olmuş insan; 

yaşamını da kendi aklının kılavuzluğunda yönetme becerisi edinir, birey olur. Bilinmelidir ki 

demokratik toplumlar, düşünen, duyarlı bireylere gereksinim duyar.


Öngörüleriyle çağlar ötesini yakalayan yüce önder Mustafa Kemal Atatürk’ün “Hiç dinlenmemek 

üzere yola çıkanlar asla yorulmazlar.” sözünü özellikle anımsatarak sözlerimi, Thomas Jefferson’ın 
belirlemeleriyle sonlandırıyorum:


“Özgür insan okuyan insandır. Çünkü, bilgisizliği, kör inançları ve saplantıların her türlüsünü yenen 

bir güçtür okuma.”


Hepinizi esenlik dileklerimle, saygıyla selamlıyor, sevgili öğrencilerimize yürekleri ve bellekleri gibi 

aydınlık bir yaşam diliyorum.


Fatma SEVER


Ted Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Türk Dili 

Edebiyatı Zümre Başkanı




 3
(Bu konuşma 8. Liseli Genç Eleştirmenler Sempozyumu açılış konuşmasından alınmıştır.)




   1   2   3   4   5